Jakość

W naszym Szpitalu funkcjonuje Wewnętrzny System Zarządzania Jakością i Bezpieczeństwem Pacjenta, którego celem jest zapewnienie najwyższej jakości świadczeń zdrowotnych oraz maksymalne zwiększenie bezpieczeństwa osób korzystających z naszych usług.

Cele systemu

  • Stałe podnoszenie jakości i skuteczności udzielanych świadczeń zdrowotnych.
  • Ograniczanie ryzyka wystąpienia zdarzeń niepożądanych.
  • Kształtowanie kultury bezpieczeństwa opartej na otwartej komunikacji, zaufaniu
    i współpracy między personelem.
  • Monitorowanie i analiza procesów klinicznych i organizacyjnych w celu ich doskonalenia.
  • Zapewnienie pacjentom prawa do bezpiecznej, profesjonalnej i empatycznej opieki.

Zakres działań

W ramach systemu realizowane są m.in.:

  • monitorowanie jakości świadczeń poprzez regularne analizy, audyty wewnętrzne i przeglądy zarządzania,
  • zgłaszanie, rejestrowanie i analizowanie zdarzeń niepożądanych oraz wdrażanie działań naprawczych i zapobiegawczych,
  • prowadzenie szkoleń personelu medycznego i administracyjnego w zakresie jakości, bezpieczeństwa pacjenta, komunikacji i zarządzania ryzykiem,
  • opracowywanie i aktualizowanie standardów postępowania medycznego
    i organizacyjnego
    ,
  • badanie satysfakcji pacjentów i wykorzystanie wyników do poprawy jakości opieki,
  • nadzór nad dokumentacją medyczną i procesami klinicznymi w celu zapewnienia ich zgodności z przepisami i najlepszymi praktykami.

Struktura nadzoru

Za funkcjonowanie i doskonalenie systemu odpowiada Zespół ds. Jakości, który analizuje dane, identyfikuje ryzyka i opracowuje rekomendacje.

Nasze zobowiązanie

Misją szpitala jest zapewnienie pacjentom bezpiecznej, skutecznej i opartej na aktualnej wiedzy medycznej opieki.
System zarządzania jakością i bezpieczeństwem pacjenta stanowi fundament naszej działalności, wspierając kulturę ciągłego uczenia się, doskonalenia procesów oraz budowania zaufania w relacji pacjent–personel medyczny.